Çalışma Alanları:
|
Tarihsel Müzikoloji, Makam Teorisi, Türk Makam Müziği Tarihi, Organoloji, Kemençe
|
Mezun Olunan Lisans/YL/Doktora Programı:
|
Doktora: Müzikoloji ve Müzik Teorisi, İTÜ Sosyal Bilimsel Enstitüsü, 2008.
Yüksek Lisans: Türk Müziği, İTÜ Sosyal Bilimsel Enstitüsü, 2003.
Lisans: Çalgı Eğitim Bölümü, İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı, 2000.
|
Biyografi:
|
İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Çalgı Eğitim Bölümü’nde lisans (2000), İTÜSosyal Bilimler Enstitüsü Türk Müziği Anasanat Dalı’nda yüksek lisans (2003), İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzikoloji ve Müzik Teorisi Anabilim Dalı’nda doktora (2008) eğitimini tamamladı. İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü’ne 2005’te araştırma görevlisi, 2008’de yardımcı doçent, 2011’de doçent ve 2017’de profesör olarak atandı.
Akademik hayatı boyunca konservatuar yönetim kurulu üyeliği, Müzikoloji Bölüm Başkan Yardımcılığı, Müzikoloji Bölüm Başkanlığı gibi çeşitli idari görevlerde bulundu. Yurt içi ve yurt dışında çeşitli kongre, sempozyum, panel ve seminerlere bildirileriyle katılımının yanı sıra, yine yurt içi ve yurt dışında çeşitli koro ve orkestralarda kemençe icracısı ve genel sanat yönetmeni olarak görev aldı. Ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde yürütücü, araştırmacı ve danışman olarak bulundu, makaleleri ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlandı. 20 Kasım 2014’te Türkiye’de ilk kez Müzikoloji Bölümlerini bir araya getirdiği ‘1. Müzikoloji Bölümleri Çalıştayı’nı bölümü adına düzenledi ve ardından çalıştaya ait kitabı yayına hazırladı (Mart 2015). ‘Anadolu’dan Balkanlara Kemençe’ başlıklı kitabı Haziran 2016, ‘Orkestral Müzikte Yeni Bir Tını: Kemençe Kuartet’ başlıklı kitabı 2020’de yayınladı.
“Osmanlı Türk Müziği’nde 19. Yüzyılın Son Çeyreğinden 20. Yüzyıla Uzanan Köprü: Dârü’l-Elhân Muallimi, Besteci ve Notacı İsmail Hakkı Bey”, “20. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Bestecilikte Yeni Bir Soluk: Ali Rifat Çağatay”, “Osmanlı- Türk Müziği Teori Geleneğinin Dönüşümü: Kantemir ve Padua Ekolü, “Osmanlı-Türk Müziğinde Padişahların İzleri”, “19. Yüzyıl Batılılaşma Hareketlerinin Osmanlı- Türk Müziğine Yansımaları”, “Türk Müziği Tarihi Yazılabilir mi”, “Geleneğin Yeniden İcadı ve Türk Müziği’nde Bir Modernist: Hüseyin Saadettin Arel”, “1000 Yıllık Bir Geleneğin Bugünkü Tecelliyatı: Türk Makam Müziği Eğitim Sistemi Üzerine” başlıklı çalışmaları alanında yazdığı makaleler arasındadır.
Makam teorisi tarihi ve eğitimine ilişkin kitabı hazırlık aşamasında bulunmakta, lisans ve lisansüstü seviyede tarihsel müzikoloji, Türk Müziği tarihi ve makam teorisi içerikli dersleri yürütmekte ve kemençe icracılığına devam etmektedir.
|